A Széll Kálmán tér közepén, az 56-os villamos egykori hurokvágányával körbevéve 35 éven keresztül állt egy képzőművészeti alkotás, melyet mindenki látott, aki itt elhaladt, sokan valószínűleg mégsem tudnák meghatározni, hogy mit ábrázolt. Utánajártunk.
Az építmény egy díszkút, melyet a csúcsán látható alakról Sellő kútnak neveznek. A 6,5 méter magas műalkotást 1980-ban állították fel. Alul 8 darab két méter átmérőjű betontányér fogja fel a vizet. Három tányéron a tenger élővilágát megjelenítő mozaikok láthatók. Az ezeken álló, fura, tüskés hagymagerezdekhez hasonlító alakzat egy három részre vágott fodrozódó hullámot szimbolizál. Tetejükön, egy nagy gömbön áll/fekszik/nyújtózik maga a vörösréz Sellő, amely furcsa módon a szökőkút vizétől távol tartja magát.
A műalkotásnak három alkotója volt. A kút medrét Tokár György tervei alapján macskakőből építették. A szobrokat és a mozaikot egy görög művész házaspár, Makrisz Agamemnon és Makrisz Zizi készítette.
Makrisz Agamemnon, a korszak neves és sokat foglalkoztatott szobrásza érdekes életet élt. 1913-ban született Görögországban. Az athéni képzőművészeti főiskolán tanult. Elkötelezett baloldaliként részt vett a németellenes mozgalomban, majd harcolt a görög polgárháborúban. Emiatt kellett elhagynia a hazáját. 1945–50 között Párizsban élt, majd politikai tevékenysége miatt innen is távoznia kellett. Ekkor jött Magyarországra, ahol a kommunista hatalom tárt karokkal fogadta, és számos megbízást, illetve magas társadalmi/állami pozíciókat kapott. Szerencsére művei nem a korszakban elvárt szocialista realizmus irányzatát követték; stílusa a kubizmus és az ókori görög művészet formavilágát idézi. Görögországba csak 1975 után látogathatott vissza, pár év múlva már kiállítása is volt, de ő továbbra is Magyarországon élt. 1993-ban halt meg Athénban. Ma is látható művei közül a legismertebb a pécsi Niké-szobor (mely Felszabadulás-emlékműnek készült) és a budavári Merkúr-szobor és – természetesen – a Széll Kálmán téri Sellő szökőkút.
Ez utóbbit a Széll Kálmán tér átalakításakor ideiglenesen elbontották, de nem tűnik el: Makriszék műve a tér Szilágyi Erzsébet fasor felőli végén, az okmányiroda mellett hamarosan ismét látható lesz.