Közlekedés a Széll Kálmán téren? Nincs akadálya!

2016. március 01. 09:42 - Széllkalef

Az akadálymentesség ma már természetes és alapvető elvárás minden beruházásnál. Vajon a Széll Kálmán tér felújítása során hogyan sikerült ezt megoldani?

nyd_4160_logo.jpg

A terület a mozgásukban korlátozottak; a kerekesszékkel, mankóval vagy babakocsival közlekedők, valamint a vakok, gyengénlátók számára korábban nehéz terep volt. Villamossínek, járdaszegélyek szabdalták a teret, ahonnan a Várfok utcába csak jókora kerülővel juthatott fel, aki nem tudott vagy nem akart lépcsőzni. Tegyük hozzá, hogy ennek az áldatlan állapotnak a felszámolása nem csupán az itt közlekedők jogos igénye (volt), de a jogszabályok is előírják.

A Széll Kálmán tér áttervezésekor ezért a tervezők arra is figyeltek, hogy a terület minden pontja akadálymentesen elérhető legyen.

A kijelölt gyalogátkelőhelyeknél és a fő gyalogútvonalakon süllyesztett szegélyek segítik a kerekesszékkel, a babakocsival, a kerekes bevásárlótáskával közlekedőket. A Várfok utcai buszmegállókat az alagút melletti felvonóval is meg lehet közelíteni. A nehezebben mozgók, vagy a csomaggal közlekedők számára nagy segítség, hogy a teret a Várfok utcával és a Csaba utcával mozgólépcső köti össze.

Az akadálymentesen használható útvonalakat, megállókat, gyalogátkelőhelyeket az alábbi térkép mutatja:

szell_kalman_ter_2016_akadalymentes.jpg

A közösségi közlekedés akadálymentesítése is fontos cél volt a beruházás tervezésekor. A Széll Kálmán téren valamennyi villamosperon egységesen 26 cm magas, melyekről akadálymentesen be lehet lépni az alacsonypadlós villamosokba, azaz a 4-es és 6-os vonalán járó Combinókba, valamint a budai fonódó villamoshálózaton közlekedő CAF-okba.

A buszmegállókban piktogramok jelzik, hogy az alacsonypadlós járművekre melyik ajtónál lehet kerekesszékkel, babakocsival is beszállni.

A BKK Ügyfélközpont ajtaja fotocellás, önműködően nyílik és záródik. Ez nem csupán a mozgásukban korlátozottakat segíti, de a vakokat és a gyengénlátókat is. Számukra az útburkolatba több helyen úgynevezett taktilis (vakvezető) sávok kerülnek, melyek jelzik a lehetséges veszélyt a szegélyeknél, a lépcsők szélén és egyéb helyeken. Szintén az ő életüket könnyíti meg, hogy a FUTÁR kijelzők speciális, általuk használt távirányítókkal szóra bírhatók, azaz meghallgathatják a megjelenített információkat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalef.blog.hu/api/trackback/id/tr928431470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása